Veelzijdig, preventief en van goede kwaliteit
Welke behandelingen voeren wij uit?
- 3D scan maken
- Front vullingen esthetisch
- Implantaten
- Kroon en brugwerk
- Kindertandheelkunde
- Prothesewerk
- Parodontale behandelingen bij de mondhygiënist
- Gebitsrehabilitatie bv door slijtage
- Vullingen
- Wortelkanaal behandelingen
Preventie
Een gezonde mond en een mooi gebit beginnen bij preventie. U kent vast het gezegde ‘voorkomen is beter dan genezen’. Dat geldt ook voor uw gebit. Enkele belangrijke aspecten zijn op de juiste manier poetsen, flossen, stokeren of ragen en regelmatige controle van uw gebit. Op www.allesoverhetgebit.nl vindt u veel praktische informatie over preventie. Iedere controle letten wij op uw mondhygiëne. Indien nodig gegeven wij instructies en adviezen, dit doen wij om u te helpen uw mond thuis gezond te houden. Voor kinderen voeren wij de (uit onderzoek bewezen) Gewoon Gaaf methode uit. Hierover kunt u meer lezen bij het kopje kindertandheelkunde.
Kwaliteit
Bij goede zorg en aandacht voor uw gebit staat kwaliteit voorop. Daarom besteden wij veel aandacht aan zorgvuldige informatie en goede service aan u. Goede behandelingen, materialen en administratie zijn hierbij essentieel. Wij hanteren daarvoor procedures die gebaseerd zijn op richtlijnen van de beroepsvereniging en wetenschappelijke verenigingen in de mondzorg. Een goede klachtenbehandeling hoort daar ook bij en door het serieus nemen van uw reactie als patiënt proberen wij voortdurend onze dienstverlening aan u te verbeteren. Bovendien besteden wij binnen onze praktijk extra aandacht aan hygiëne en infectiepreventie.
Onze praktijk werkt aan het op pijl houden van de kwaliteit. Iedere tandarts is dan ook geregistreerd in het KRT (link website koppelen) (Kwaliteitsregister voor Tandartsen). Binnen de tandheelkunde zijn diverse kwaliteit bevorderende activiteiten beschikbaar. Onze praktijk besteedt tijd en aandacht aan de volgende zaken:
- Lidmaatschap wetenschappelijke vereniging
- Lezen vakliteratuur
- Volgen van bij- en nascholing
- Bijwonen intercollegiaal overleg
- Bijwonen Studiegroepen
- Kennistoetsen maken
- Bijwonen Themaprojecten
- Bezoeken klinische avonden
Uw mening stellen wij buitengewoon op prijs. Heeft u suggesties hoe we u beter van dienst kunnen zijn? Neem dan contact met ons op. Zo kunnen we ervoor zorgen dat we goede kwaliteit blijven leveren.
Angst
Voor sommige mensen is een bezoek aan de tandarts niet prettig omdat zij bang zijn voor de tandarts. Heeft u dat ook, dan is het goed te weten dat u niet de enige bent. Laat dit u er niet van weerhouden om toch te komen. Stel een tandartsbezoek niet uit. Wie vinden het belangrijk u op uw gemak te stellen. U doet er goed aan met ons over uw angst te praten. We nemen ruim de tijd voor u en bespreken eerst wat er eventueel nodig is. Door bijvoorbeeld een lichte verdoving en nieuwe technieken hoeft u geen pijn te voelen. We zorgen ervoor dat een behandeling zo prettig mogelijk verloopt.
Angst voorkomen is belangrijk. Wij adviseren om uw kinderen al vroeg mee te nemen naar onze praktijk, zelfs al voordat ze behandeling nodig hebben. Zo kunnen ze wennen aan de tandartsomgeving en maken ze op speelse wijze kennis met de beweegbare stoel, de instrumenten en de medewerkers.
Klachtenregeling
Indien we gezamenlijk niet tot een voor u bevredigende oplossing komen, dan kunt u terecht bij de NMT-klachtenregeling waarbij wij zijn aangesloten. Deze regeling voldoet aan de eisen die de Wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector aan iedere zorgaanbieder stelt. Aan de klachtenregeling zijn geen kosten verbonden. Er zijn twee mogelijkheden:
- Bemiddeling. Onder leiding van twee deskundigen van de Regionale Bemiddelingsraad wordt gezocht naar een voor beide partijen aanvaardbare oplossing. Als de bemiddeling slaagt, wordt de uitkomst schriftelijk vastgelegd en is de klacht afgehandeld.
- Formele klachtbehandeling. Wanneer u geen prijs stelt op bemiddeling of als de bemiddelingspoging mislukt, kunt u de NMT vragen om behandeling van uw klacht door de Centrale Klachtencommissie. U en uw tandarts worden dan uitgenodigd voor een hoorzitting. Daarna volgt de uitspraak van de Centrale Klachtencommissie. Wanneer daartoe aanleiding is, kan de Centrale Klachtencommissie een aanbeveling doen aan de tandarts. Zo'n aanbeveling heeft tot doel dat de tandarts maatregelen treft ter verbetering van de kwaliteit van zijn tandheelkundig handelen, zijn praktijkorganisatie zoals zijn optreden en voorlichting richting patiënten. De Centrale Klachtencommissie kan geen schadevergoeding opleggen.